Menu

Bezorgen

Je kan jouw online bestelling thuis laten bezorgen, waar nodig met PostNL [email protected]

Thuis bezorgen

  • Welke vervoerder levert mijn bestelling?
  • Je pakket wordt door PostNL bezorgd.

  • Wat is de levertijd van Xenos?
  • De levertijd bedraagt momenteel 2 tot 4 werkdagen.

  • Wat zijn de bezorgkosten?
  • De bezorgkosten zijn gratis bij een bestelling vanaf €30. Heb je een bestelling van €30 of lager? Dan wordt je bestelling thuisbezorgd voor €6,99. De bezorgkosten van grote en/of zware producten bedraagt altijd €29,99, ongeacht het aankoopbedrag en worden geleverd met PostNL [email protected]

     

    Bestelling vanaf €30 Gratis*
    Bestelling onder de €30 €6,99*
    * Zeer grote of zware producten via [email protected] bezorging €29,99

     

  • Kan ik de bezorging van mijn bestelling volgen?
  • Ja, dat kan. Zodra je bestelling ons magazijn verlaat, krijg je een e-mail. In deze mail staat een ’Track & Trace’-code waarmee je de zending kan volgen. Niets ontvangen? Kijk dan eens in je spamfolder, misschien is het daar per ongeluk terechtgekomen.

  • Ik heb een deel van mijn bestelling niet ontvangen. Wat kan ik doen?
  • Wacht nog even af. Het kan zijn dat een deel van je bestelling later komt dan verwacht. Is het na enkele dagen nog niet geleverd? Neem dan contact op met de klantendienst.

  • Kan ik een alternatief bezorgadres aangeven?
  • Jazeker, dat kan je tijdens het bestelproces opgeven. Je kan je bestelling bijvoorbeeld op je werk laten leveren of bij iemand anders als dat de bestemmeling is. Na afronding en betaling kan dit niet meer, dus hou hier best op tijd rekening mee.

  • Ik ben niet thuis op het moment van bezorging. Wat nu?
  • Het pakket wordt afgegeven bij de buren. Of bij een PostNL-punt in de buurt. PostNL laat een kaartje voor je achter met een ‘niet-thuiscode’. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen.

 

PostNL [email protected]

  • Wanneer wordt een product met [email protected] verzonden?
  • Wanneer een product te groot of te zwaar is voor de reguliere zending wordt het product verzonden met [email protected] Een product met afmetingen vanaf 175 x 78 x 58 cm, is te groot voor de reguliere zending. Ook als één van de zijden van een product hoger, breder of langer is dan deze maten wordt het met [email protected] verzonden. Bijvoorbeeld: wanneer een product 90 x 90 x 50 cm meet, dan overschrijdt dat product één van bovenvermelde afmetingen. Ook wanneer een product zwaarder is dan 30 kg moet het product verzonden worden met [email protected]

  • Ik heb een vraag over de bezorging van [email protected], wie kan mij helpen?
  • Voor vragen over de bezorging adviseren wij je contact op te nemen met de Klantenservice van PostNL [email protected] Whatsapp: 06-13784157 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdagen tussen 8.00 uur en 19.00 uur). E-mail: [email protected]

    Wil je antwoord op een vraag over je zending door [email protected], dan kun je ook op hun website bij de 'Veelgestelde Vragen' kijken.

  • Kan ik een [email protected] ook afhalen in een winkel?
  • Nee, dit is helaas niet mogelijk.

  • Wanneer wordt mijn [email protected] bestelling geleverd?
  • PostNL [email protected] levert Xenos-bestellingen op afspraak. Na je bestelling ontvang je binnen een week een e-mail van PostNL [email protected] met daarin een bezorgplanning. Met deze bezorgplanning kies je zelf een leverdag die jou het beste uitkomt. Je bestelling wordt geleverd van maandag tot en met zaterdag. Het is niet mogelijk om zelf een tijdstip in te plannen.

    Vervolgens ontvang je de avond voor de bezorging via e-mail van PostNL [email protected] bericht over de levertijd. Zij geven via deze mail aan in welk tijdsblok van drie uur je tussen 08.00 en 20.00 uur de bezorging kan verwachten. Vervolgens ontvang je op de dag van levering voor 07.00 uur hetzelfde bezorgbericht, per sms wanneer je een mobiel telefoonnummer hebt opgegeven of een ingesproken tekstbericht op je vaste telefoon.

  • Mijn Track & Trace code doet het niet / heb ik niet ontvangen?
  • Als je ‘Track & Trace’-code het niet doet, kan het zijn dat je de ‘Track & Trace’-code uit de Xenos-bevestigingsmail hebt gebruikt. Dit is een automatisch gegenereerde ‘Track & Trace’-code en kan niet gebruikt worden om je [email protected] te volgen. Je hebt via PostNL [email protected] een e-mail ontvangen met daarin de juiste ’Track & Trace’-code om je levering te kunnen volgen. Doet de ‘Track & Trace’-code uit deze mail het ook niet of heb je deze e-mail niet ontvangen, vragen wij je contact op te nemen met de klantendienst van PostNL [email protected] via onderstaande gegevens.

    WhatsApp: 06-13784157 (bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdagen tussen 9.00 en 18.00 uur). E-mail: [email protected]

  • Wordt mijn bestelling over de drempel van het opgegeven adres afgeleverd?
  • PostNL [email protected] levert over de eerste drempel bij je thuis af. Levering over de drempel moet wel fysiek mogelijk zijn in de originele verpakking. Geef de bezorger de ruimte en zorg dat er geen obstakels in de weg staan of hangen. PostNL [email protected] levert ook op je eigen verdieping, bijvoorbeeld als je in een appartement woont. Ze leveren echter niet op verdiepingen van een woning. Is er geen lift aanwezig of past het product niet in de lift, dan leveren zij tot op de 3e verdieping. Vanwege de Nederlandse arbeidsomstandighedenwet mogen de bezorgers van PostNL tot maximaal de 3e verdieping leveren.

  • Op het moment van bezorging was ik niet thuis, wat nu?
  • Ben je op het moment van bezorging niet thuis, dan wordt er een bericht in de brievenbus achtergelaten. Op dit bericht staan een webadres en een telefoonnummer waarop je een nieuwe leveringsafspraak kunt maken. De meerkosten voor een tweede levering bedragen € 30 en zijn voor eigen rekening.

  • Ik wil mijn [email protected] annuleren, kan dat?
  • Wanneer je je bestelling wilt annuleren nadat je deze hebt geplaatst, kan je contact opnemen met onze klantendienst. Zij gaan aan de slag met jouw vraag en bekijken wat op dat moment de beste aanpak is. Dit hangt namelijk af van het feit of de bestelling al onderweg is vanuit ons magazijn.

  • Hoe werkt het als ik een [email protected] wil retourneren?
  • Wil je het product na ontvangst van de bestelling retourneren? Neem dan contact op met onze klantendienst, we helpen je verder om deze retour aan te melden bij [email protected] Wanneer je je retour voor 14.00 uur aanmeldt, kan de bestelling de volgende dag al bij jou worden afgehaald. Er zijn geen kosten aan de retour verbonden en je krijgt de oorspronkelijke verzendkosten terug.

 

Neem contact met ons op

Bel ons op 078-77 77 68 (lokaal tarief)  Direct contact van 09:00 tot 18:00 uur*
Contactformulier  Antwoord binnen 1 tot 3 werkdagen
Persoonlijk bericht via Instagram @xenos_nl  Antwoord binnen 1 werkdag
Persoonlijk bericht via Facebook @XenosNL  Antwoord binnen 1 werkdag

* we zijn bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 09:00 tot 18:00 uur, en op donderdag en vrijdag ook in de avond tot 21:00 uur